Only Gonna Get What You Give Away*

I think I could just close my eyes and sleep right here at the desk. I think I slept last night (OK, I know I didn’t the night before…I guess it all catches up with you at some point). I don’t feel awake. Quick, get that first cup of tea down the gullet. The eye is gonna twitch until sometime in July. You know that. It happens almost every year. Especially with what I’ve got going.

The plus? Awards are all done and printed for today’s award ceremony. Only one more day of actual teaching, and it’s only three periods. Anyone can survive that. I hate starting the day feeling like I need a nap though. Brain doesn’t want to stop just because it’s midnight…I have to fight it to sleep. Then waking up is immensely painful.

I finished a bunch of stressful work stuff last night and some art management stuff…I have a quilt that needs to be in Massachusetts by July 1 that is currently in Kentucky. So I had to try to figure out the easiest way to get it there, and it wasn’t by shipping it back to California. OK. Figured that out. Then headed out of the office to this piece…which I use to try to ease my brain into NOT working. I did a variety of stitches, fly and French knots mostly, on the left side, in the cretan stitch on the far left…filler stitching really.

IMG_5340 small

There will be no sitting on the couch without animals. This one is particularly annoying at the moment, between the cone and the bad-smelling stuff because she really needs a bath and hasn’t been able to have one because of the healing foot. Plus I can’t persuade the two males to do it.

IMG_5341 small

So then I practiced for summer vacation. Of course, mostly I stared at the paper because I was really tired and totally braindead.

IMG_5342 small

But there’s a start of something there.

IMG_5343 small

I think it took an hour just to do that. And there’s a random line off that arm that needs to be gone. I’ll have to see if I can make something out of it.

I’m not entirely sure what the something is, but it’s pen on paper pulling shit out of my brain, and that’s all I can ask for some days.

The Threads of Resistance catalog is available on Amazon…I have two quilts in the show (one of them is currently in Kentucky in Fantastic Fibers)…one is detailed in the 2nd row, left side on the front cover…

IMG_5346

Then one is on the back, 3rd row, third from the left. Yup. That’s a penis. And a uterus. Equal time…

IMG_5345

Not that it happens in real time, right?

OK, well I have to go in early and get some stuff done. Ugh. Have to put away all the stuff that can’t be locked up. Thank you district for wanting to have all the beginning-of-year stuff at our school…adds three hours to my packing up and another three to my unpacking in August. It would be nice to just be able to leave it and trust the teachers not to steal crap, but we can’t do that…especially with all the science materials. Oh well. Three more days with kids.

*Sara Bareilles, Bottle It Up

Advertisements

One Response to Only Gonna Get What You Give Away*

  1. Molly Brown says:

    As a retired teacher…I feel your pain… I remember many moons back…pre proximas and projectors…we had large screen tvs (and by no means were they flat panel tvs…these were heavy oversized MONSTORS) in our rooms… Damn if a teacher didn’t sneak in and swipe one…for her smaller tv…never did figure out the culprit…but it was sure frustrating…LOL…the life of a teacher…constantly packing things up so there is a chance we’ll still have it the next year for teaching… Wishing you a great last week!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: